3. Esnaf Çalıştayı gerçekleştirildi

17 Kasım 2018 Cumartesi, 15:18

Türkiye’de bir ilk olan

Başkan Türel “Antalya’yı birlikte yönetiyoruz”

“Türkiye güzel Antalya esnafımızla daha güzel”

Antalya Büyükşehir Belediyesi 3. Esnaf Çalıştayı düzenledi. Türkiye’de ilk olan çalıştayda esnafın beklentileri, talep ve önerileri ele alındı, gerçekleştirilecek hizmetlerin yol haritası belirlendi. Hayata geçirdikleri projelerin Antalya’yı dünya şehirleri arasına taşıdığını ve yaşam kalitesini yükselttiğini belirten Başkan Türel, “Antalya’nın yaşadığı bu değişim ve gelişim en çok da esnafımıza fayda sağlıyor” dedi. Çalıştayın Antalya’yı birlikte yönetme işbirliğinin en güzel örneği olduğunu belirten Türel, “Türkiye güzel, Antalya esnafımızla daha güzel” diye konuştu.

Büyükşehir Belediyesi ve Antalya Esnaf Sanatkarları Odaları Birliği (AESOB) işbirliği ile bu yıl üçüncüsü düzenlenen Esnaf Çalıştayı Mimar Sinan Kongre Merkezi’nde yapıldı. Esnafın, sorun, talep ve önerilerinin ele alındığı çalıştayda, AESOB’a bağlı 75 odadan başkanlar, genel sekreterler ve yönetim kurulu üyeleri belediye bürokratları ile buluşarak, görüşlerini bire bir iletme imkanı buldu. 3. Esnaf Çalıştayı’nın açılışına Büyükşehir Belediye Başkanı Menderes Türel, AESOB Başkanı Adlıhan Dere, oda başkanları, esnaf odaları temsilcileri, belediye bürokratları katıldı.
Yol haritamızı esnafla birlikte belirliyoruz
Çalıştay’ın açılışında bir konuşma yapan Büyükşehir Belediye Başkanı Menderes Türel, bu toplantılarda kendi yol haritalarını esnafla birlikte belirlediklerini ifade ederek, “Sizlerin sorunları talepleri önerileri ve eleştirileri bizim için çok önemli. Biz sizin için, hemşerilerimiz için, Antalya’ya değer katmak için yaşam kalitesi katmak için varız. Onun için bu toplantılar benim için fevkalade değerli” dedi.
2014’te “Antalya’yı birlikte yönetmeye talibiz” diyerek yola çıktığını hatırlatan Türel, “İşte bu çalıştay da birlikte bir şehri yönetme işbirliğinin en güzel örneğidir. Bu süreçte başta esnafımız olmak üzere, sivil toplum kuruluşlarımızla, kanaat önderlerimizle, toplumun her kesimi ile sık sık bir araya geldik. Yol haritamızı sizlerle birlikte belirledik, birlikte şekillendirdik” diye konuştu.
Esnaf yol göstericimiz
İçinden geldiği esnafın toplumun can damarları, ekonominin de lokomotifi olduğunu ifade eden Başkan Türel, şunları söyledi: “Siz kazanacaksınız Antalya kazanacak. Esnaf bir şehrin kimliği, hatta ve hatta şehrin ruhudur. Sobacılar Çarşısında ayakkabıcı esnafımızı, sahaflarımızı topluyoruz. Ve esnaf odalarımıza orada hizmet verme imkanı tanıyoruz. Neden çünkü bu şehrin ruhunu kimliğini kaybetmemek için. Bir şehri geliştiren, şehre canlılık veren esnaftır. O yüzden sizin dertlerinizle dertleniyoruz. Bizim Antalya’ya bakışımız, sevgimiz, hizmet heyecanımız aşkımız laf olsun diye değil. İçimizde var. Bu yüzden sizi en yakın çalışma arkadaşlarımız, yol göstericilerimiz olarak görüyoruz.”
Bu hizmetler birlik beraberlikle oluyor
Bugün Antalya’da akla hayale gelmeyecek projeleri hayata geçirdiklerini söyleyen Türel, “İnanın bunları sizlerin ve Antalyalı hemşerilerimizin sayesinde yaptık. Sizlerin sabrı ve desteği olmasa biz bugün ne Doğu Garajı Projesini yapabilirdik, ne Şarampol Caddesini, ne Ali Çetinkaya Caddesini düzenleyebilirdik. Ne 3. Tramvay olurdu, ne de Avrupa Konseyi’nde Genel Sekreterinin elinden ödülünü aldığımız Konyaaltı Sahil Antalya Yaşam Parkı olurdu. Bu işler kolay olsaydı bugüne kadar çoktan yapılırdı. Bunun için gayret, azim ve biz olmak hep birlikte olmak gerekiyor. Bu çarkın dişlilerinden bir tanesi kırılırsa bu dişli dönmüyor” şeklinde konuştu.
“Bu hizmetler daha önce yapılsaydı biz şimdi başka işler yapıyor olurduk” diyen Başkan Menderes Türel, “Şimdi 4. Etapta metro diyoruz Antalya’ya. Belki 3. Etap Raylı Sistem bizden önce yapılmış olsaydı biz metroyu bitiriyor olacaktık. Hep birlikte olduğumuzda kazanan Antalya olur.” ifadelerini kullandı.
Engellemeye çalışıyorlar
Antalya’nın yaşam kalitesini arttırmaya çalıştıklarını vurgulayan Türel, “Çünkü kalite artınca sizlerin ticareti geliri artacak. Antalya’ya daha kaliteli turist gelecek. Ben niye kurvaziyer liman, yat limanları metro diyorum. Dünyanın gelir düzeyi yüksek yabancı turistleri bunlarla geziyor. Bunları yapmazsan nasıl gelecek. Gemiyle sabah gelip bütün gün şehir merkezinde esnafı geziyor. Buradan kazanacak olan esnafımız. Ama biz bunları yapacağız dediğimizde birileri hep eteğimizden çekiştiriyor. Yaptırmayız istemezük diyor. Engellemeye çalışıyorlar. Aslında bizi değil Antalya’nın gelişimini engelliyorlar. Bugüne kadar Antalya’nın menfaati neredeyse orada dimdik durarak yolumuza kararlılıkla devam ettik” şeklinde konuştu.
Yaptırmayız diyenler şimdi Konyaaltı sahilinde çay içiyor
Ne zaman iyi bir şey yapsalar hep yalanlarla iftiralarla karşı karşıya kaldıklarını anlatan Başkan Türel, şunları aktardı: “Bizim kaybetmemizi Antalya’da kendilerine fırsat bilenler geçmişte Antalya’ya kaybettirdiler. Sahil Antalya Yaşam Parkının Konyaaltı’nda muhteşem bir proje olacağını bal gibi biliyordu istemezükçüler. Ama ben orayı yaparsam kendilerine fırsat gelmeyecek diye, yaptırmamak için ellerinden geleni yaptılar. El ele insan zincirleri kurdular. Geçen hafta eşim ve çocuklarla Konyaaltı Sahili’nde geziyorum. Projeyi yaptırmayız diye insan zincirlerini kuranlar arasında yer alan Eşgüdüm Kurulu’nun eskiden başkanlığını yapmış bir arkadaş da baktım Konyaaltı sahilinde. Konyaaltı Sahili’ni bize yaptırmayız diye çabalıyorken, şimdi hanımıyla deniz kenarında çayını içiyor. ‘Abi nasıl olmuş, güzel olmuş mu? dedim. ‘Güzel olmuş. İyi ki yapmışsın’ dedi. Bizim derdimiz Antalya. Ama birilerinin derdi Antalya batsın sıra bana gelsin. Biz Antalya’ya kim çivi çakarsa sırtımızda taşırız. Hiç o partiden bu partiden şuradan buradan demeyiz. Bizim sevgimiz aşkımız bu.”
Kent merkezi muhteşem olacak
2014 öncesinde ‘ O turist bu dükkâna girecek’ şeklinde bir iddialı bir sözümüz olduğunu hatırlatan Türel, şunları dile getirdi: “Şimdi yaptığımız vizyon projelerle hamdolsun artık yavaş yavaş şehre turist akışında artış var. İşte Kent Müzesi’ni yapıyoruz. Millet Bahçesi’ni inşallah açacağız seçimden önce. Ve Balbey dedik. Sobacılar Çarşısı’nda esnafımızın desteğiyle birlikte yaptığımız bu proje şimdi Balbey’le taçlanacak. Cumhuriyet Meydanı yapıldı bitti. Antalya’nın kent merkezi muhteşem bir hale gelecek. Doğu Garajı, Kültür Çarşı Merkezi, Nekropol, Ali Çetinkaya. Şarampol’ün devamını 2019’dan sonra planlıyoruz.”
Eskiyi hatırlattı
Türel şöyle devam etti: “Hatırlayın, eskiden Antalya’nın en gözde yerleri Kaleiçi, Cumhuriyet Meydanı, Konyaaltı Caddesi üzerindeki Atatürk Parkı idi. İlk başkanlığım dönemimden önceki hallerini hatırlıyor musunuz? Kaleiçi’ne giremiyorduk. Atatürk Parkı tinerci yuvasıydı. Şimdi Kaleiçi maşallah, adeta turist kaynıyor. Atatürk Parkı hepimizin gittiği mükemmel bir yer oldu. Atatürk Parkı’nı yapıyorken Menderes Türel çevre katliamı yapıyor. Ağaç kesiyor diye soru önergesi verdiler. Gidin bakın şimdi oradaki yeşili. Konyaaltı Sahili’nde de aynı şeyi söylediler. 6 bine yakın ağaç diktik. Ve ne oldu biliyor musunuz? Aynı işte geçen hafta Konyaaltı Sahili’nde gördüğüm arkadaş gibi mecliste Atatürk Parkı’nda benim ilk dönemimde soru önergesi veren çevre katliamı yapıyor diyen milletvekili oğlunun nişanını Atatürk Parkı’nda yaptı.”
“Geçmiş ile bugünü kıyaslamazsak nereden nereye geldiğimizi göremeyiz” diyen Türel, “Doğu Garajı’nda Festival Çarşısı’nın halini hatırlıyor musunuz? Festival çarşısı kırık dökük bir gecekonduyu andıran bir çarşıydı. Şimdi ne hale geliyor. Yanında bir de tarihi nekropol mezarlık projesi var. Onu da bitiriyoruz. Bizim geleneksel çarşı kültürünü yaşatan bir kültür merkezi projesini orada hayata geçiriyoruz. Doğu Garajı esnafımız geri dönüyor. Orada esnafımızın da kuralarını çekmek sureti ile yepyeni bir alış veriş konsepti oluşturuyoruz. Ali Çetinkaya Caddesi dünyanın en güzel caddelerinden biri, müzeler caddesi oldu. Daha açılışını yapamadık. Efsane geri dönüyor dedik. Şarampol Caddesini de baştan sona bambaşka bir görüntüye kavuşturduk. 6 ay sonra mı 8 ay sonra mı ne açılışını yaptık” diye konuştu.
Antalya’nın gelişimi esnafa yarıyor
Yaptıkları proje ve hizmetlerin Antalya’yı dünya şehirleri arasına taşıdığını belirten Başkan Menderes Türel, şunları dile getirdi: “Antalya’nın pek çok Avrupa ülkesinden bir eksiği kalmadı. Bazı noktalarda onlardan iyiyiz. Bakın Konyaaltı Sahili gibi dünyada yok. Artık her bakımdan dünyanın en ileri şehirleri ile yarışıyoruz. Yaşam kalitesini yükseltelim diyoruz. İşte Antalya’nın yaşadığı bu değişim ve gelişim en çok da esnafımıza fayda sağlıyor.”
Makam derdimiz yok tek derdimiz Antalya
Alt yapı yatırımları ile Antalya’nın geleceğini kurtardıklarını söyleyen Türel, “2004 öncesinde Antalya’yı iki damla yağmurda göle dönen caddelerden kurtaracağız demiştik. Artık Büyükşehir’e ait caddelerde sorun kalmadı. Eğer biz ilk dönem yağmur suyu drenaj çalışmalarına ağırlık vermeseydik, bu sene özellikle Varsak Kepez’de bu çalışmaları bitirmeseydik. Hala o görüntüleri görüyor olacaktık. Alt yapı belediye başkanı için cazip değildir. Halka zahmet verir ve çabuk unutulur. Antalya kazanacaksa biz kaybederiz önemli değil. Önceliğimiz hep Antalya oldu. Allah’a hep şükrediyorum genç yaşta birçok önemli makam mevkii gördük. Artık makam mevki derdimiz yok. Bir tek derdimiz var Antalya’ya hizmet etmek. Bir tek derdimiz var, Antalya kazansın. Esnafımız kazansın” diye konuştu.
19 ilçeye hizmet
Sadece merkeze değil 19 ilçeye de hizmet götürdüklerini belirten Büyükşehir Belediye Başkanı Menderes Türel, sözlerini şöyle sürdürdü: “Her ilçemizde bir marka projemiz var. Alanya’da da artık çöpten elektrik üretiyoruz. Manavgat’ta Türkbeleni millet bahçesi bitti. Açılışını yapacağız. Serik’te artıma tesisi yaptık. Aksu tarihinde ilk kez bizim dönemimizde kanalizasyonla tanıştı. Kemer’de Deniz ve Liman Caddesi düzenlemesi muhteşem oldu. Örneğin Demre’de yıllardır ihmal edilen meydan düzenlemesini gerçekleştirerek bölge esnafına çok önemli katma değer sağlayacak bir proje yaptık. Alt yapı ve üst yapı ile ilgili projeler elbette önemli. Ama beni en çok mutlu eden huzur veren projelerimiz, sosyal projelerimiz geliyor. Bu projeler ile gönül köprüsü kuruyoruz.”
Boğaçayı’nda ilk etap bitiyor
Boğaçayı Projesi’nde ilk etap bitmek üzere olduğunu kaydeden Türel, “Yapamazsın dediler. İşte yapıyoruz ve o ot, çöp, bataklık görümündeki Boğaçayı ne hale geliyor. Bu projeleri hem daha fazla turist Antalya’ya gelsin hem de şehre gelen turist otelden çıkıp kent merkezine gelsin diye yapıyoruz. Biz bunların daha da fazlasını yapmaya gayret ederken, zaman zaman bazı kesimler tarafından yapılan hizmetlerimizin itibarsızlaştırılmaya çalışılıyor” dedi.
2023 hedefimiz büyük
Antalya’nın 2023 hedeflerinin büyük olduğunu vurgulayan Başkan Türel, sözlerini “Antalya bambaşka yere gidecek. Biz artık Antalya’da metro, 3. havalimanı, hızlı tren, Alanya otobanı bunları gerçekleştireceğiz. Biz olunca, bunları gerçekleştireceğiz. Bu çalıştay Antalya’nın gelişimine çok önemli katkılar sağlayacak. Yol haritamızı yine sizlerden gelene öneri eleştiri ve değerlendirmelerle belirleyeceğiz. Türkiye güzel Antalya esnafımızla çok güzel” şeklinde tamamladı.
Çalıştayla esnaf kazanıyor
AESOB Başkanı Adlıhan Dere, 3 yıldır devam eden çalıştayların esnafa büyük yarar sağladığını ifade ederek şunları söyledi: “Büyükşehir belediyemizde 2017’de yapmış olduğumuz çalıştayımızdan sonra icraatlarla dolu bir yılı geride bıraktık. Ulaşım sektöründe servisçi esnafımızla ilgili 14 ilçemizde yapılan düzenlemeyle c plakalara takip getirilmesi esnafımıza çok büyük bir kazanç sağladı. Büyükşehir Belediyemizin ve ANET yönetim kurulunun işletmiş olduğu mezbahanın Menderes Başkanımızla yapmış olduğumuz istişareler sonunda Antalya Kasaplar Odamıza devrini sağladık. Korkuteli şoförler odamızın Korkuteli otogarındaki yazıhanesi kendilerine verilerek hem esnafımıza hem odamıza önemli bir kazanç sağlamış olduk. Pansiyoncularımızın talepleri üzerine su fiyatları üzerinde indirim yapılarak esnafımıza bir kazanç sağladık” dedi.
Türel’e teşekkür
Adlıhan Dere, “Antalya’mızı bir dünya markası haline getiren, turisti şehir merkezine çekerek esnafımızla buluşturan projelere imza atan ve şehrimizin marka değerini daha da yukarı taşıyan esnaf dostu Menderes Türel’e teşekkür etmek istiyorum” diye konuştu.
Tabela isimleri çağrısına esnaftan destek
Başkan Türel’in projeleriyle Antalya’da yaşanan büyük dönüşüme esnafın da ayak uydurmasının önemli olduğunun altını çizen Dere, şunları aktardı: “Sayın Başkanımızın Türk Dili Derneği programında yaptığı çağrı üzerine tabelalarında yabancı isim kullanan işyerleri ile ilgili biz de gerekli düzenlemeleri yapacağımıza söz veriyoruz. Özellikle tabela kirliliği ve kullanılan isimlerin yerli ve milli olması yönünde adımlar atacağız.”

Konuşmaların ardından Başkan Türel, tek tek esnafın sorunlarını dinledi. AESOB Başkanı Adlıhan Dere, Büyükşehir Belediye Başkanı Menderes Türel’e Antalya’ya ve esnafa hizmetlerinden dolayı teşekkür plaketi verdi.