Başkan Türel, Kaleiçi Yat Limanı’ndaki tur teknelerine plaka dağıttı

17 Aralık 2018 Pazartesi, 00:41

Yine Türkiye’de bir ilk daha

Antalya Büyükşehir Belediye Menderes Türel, Türkiye’de bir ilk olan uygulama ile Kaleiçi Yat Limanı’ndaki 46 gezi teknesine plaka dağıttı.

Kaleiçi Yat Limanı’nda düzenlenen törene Büyükşehir Belediye Başkanı Menderes Türel, AK Parti Muratpaşa İlçe Başkanı Alparslan Belin, Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreteri Birol Ekici, Akdeniz Yelkenli ve Motorlu Taşıyıcılar Kooperatifi Başkanı Abdullah Demircan, Kaleiçi ve Adrasan’dan tur tekne sahipleri katıldı.
Hedefim denizle iç içe yaşayan bir Antalya
Antalya’nın 640 km’lik sahil şeridine sahip bir deniz kenti olmasına rağmen denizden ne kadar faydalandığının tartışılır olduğunu ifade eden Türel, “Bu kentin belediye başkanı olarak benim de en büyük hedefim Antalya’yı denizle daha da iç içe yaşayan bir şehir haline getirmektir” dedi.
Bu amaçla birçok adım attıklarını belirten Başkan Türel, “İşte Konyaaltı sahil projemiz gerçekten harika oldu. Yat limanı projelerimiz, kurvaziyer liman projemize kadar, deniz otobüslerimizle Antalyalıyı artık denizden maksimum seviyede faydalanmaya ve iç içe yaşar hale getirmeye çalışıyoruz” diye konuştu.
İlklerin belediyesiyiz
Antalya’da ilklerin belediyesi olmaya alıştıklarını belirten Türel, yine Türkiye’de bir ilk olarak Kaleiçi Yat Limanı’ndaki 46 gezi teknesine plaka verdiklerini söyledi. Başkan Türel, “Bugüne kadar hiçbir ilde gezi teknelerine plaka verilmemiş. Bu da bize nasip oldu” dedi.
Havuz sistemi iyi çalışıyor
Daha önce de yat limanındaki gezi teknelerinin daha iyi hizmet verebilmesi için bir havuz sistemini kooperatifle ortaya koyduklarının altını çizen Türel, şunları aktardı: “Yani geçmişte burada ekmek peşinde koşan kardeşlerimiz daha çok müşteri alabilmek için yoldan geçen misafirleri çevirip kendi teknelerine almaya çalışırlardı. Bu hoş bir görüntü değildi. Biz dedik ki bir havuz sistemi oluşturalım, girişler tek yerden olsun. Kooperatif ön planda olsun. Hangi tekneye kaç kişi bindi değil, toplamda binilen müşteri sayısını biz teknelere kapasitesine göre eşit olarak dağıtalım dedik. Ve sayenizde bu sistem gerçekten çok iyi çalıştı. Ben her yerde söylüyorum. Bizim yapmış olduğumuz bütün hizmetlerde gerçek pay sahibi, başarı sahibi benim Antalya’da yaşayan vatandaşlarımdır. Bunu da siz başardınız. Biz sadece size destek verdik önünüzü açtık.”
Teknelerin değeri artacak
Başkan Menderes Türel, yeni uygulama ile havuz sistemi içinde olmayıp ticari faaliyet gösteren teknelere de müracaat etmeleri halinde özel tekne plakası vereceklerini ifade ederek, “Kimseyi mağdur edemeyiz. Plakalarınız da 07 Antalya KYL (Kaleiçi Yat Limanı kısaltması) 01, 02, 03…. diye olacak. Böylece aynı taksilerde olduğu gibi tekneleriniz hem bir durak hem de bir plaka sahibi oluyor. Teknelerinin değeri artacak. Artık sadece tekneleriniz değil, duraklarınız da değerli olacak. Hayırlı uğurlu olsun” ifadelerini kullandı.
Hizmetleri vatandaşların talepleri doğrultusunda şekillendirdiklerini anlatan Türel, geçtiğimiz günlerdeki Kumluca ziyaretinde kendisinden Kaleiçi Yat Limanı’nda olduğu gibi plaka isteyen Adrasanlı geçi tekne sahiplerine de 1 ay içinde plaka vereceklerini kaydetti.
Deniz otobüslerini çürümeye terk ettiler
Antalya’yı deniz ulaşımıyla tanıştırmak için deniz otobüslerini 2009 yılı Mart ayında denize indirdiklerini hatırlatan Başkan Türel, şunları söyledi: “Bizden sonra gelen yönetim 2009-2014 arasında bizim suya indirdiğimiz 3 deniz otobüsünü Kemer’le Kaleiçi arasında götürüp getirecek bir marifeti ortaya koyamadı. 5 sene denizde bu tekneler çürüdü. Alt tarafı bir kaptan bir miço bulup çalıştıramadılar. Denize indirdiğimiz tekneleri bile Kemer’e götürüp getirmekten aciz bir yönetim dönemini maalesef hep birlikte yaşadık. Mazeret ürettiler. O yüzden bizim bu yaptığımız teknelerin Antalya denizine uygun olmadığını ifade ettiler. Hâlbuki biz bu tekneleri Deniz Ticaret Odası Başkanı olan sonrasında da CHP milletvekili olan Hüsnü Çöllü vekilimizin danışmanlığıyla dizayn etmiş ve onun da büyük katkılarıyla tekneleri nasıl yapacağımız konusunda bir neticeye ulaştırmıştık. Ama gel gör ki mazeret belediyeciliği Antalya’da biz olmadığımız dönemde ağır bastı. Ve maalesef o mazeret belediyeciliğinin ürünü olarak da şu tekneleri Kemer’e götürüp getirmeyi 5 senede başaramadılar. Halkımızın takdiriyle 2014’te tekrar göreve geldik, bir ay sonra seçildikten bir ay sonra Nisan’da göreve başladık. Mayıs’ta bu tekneler Kemerle Kaleiçi arasında Antalya arasında çalışmaya başladı. Hani denize uygun değildi bu tekneler. Ben seçilince deniz mi değişti. Ama işte maalesef şimdi o mazeretlere acı acı gülümsemek durumunda kalıyoruz. Deniz değişmedi, zihniyet değişti, hizmete bakış açısı değişti. İşte bizim denizciliğe bakışımız böyle. Bizim amacımız Antalya’yı denizle iç içe yaşayan bir hale getirmek. Bugün zannediyorum 1 milyona yakın Antalyalı deniz otobüslerimizle veya yabancı misafirler yerli misafirler Kemer’ gittiler geldiler. Denizimizle iç içe yaşamalarına vesile olduk.”
4 yeni marina projesi
Antalyalıları denizle barıştırmak ve buluşturmak için yaptıkları çalışmaların bunlarla sınırlı olmadığını ifade eden Türel, şöyle konuştu: “Antalya’da sadece merkezde bir yat limanının artık yeterli olmadığını hepimiz biliyor ve görüyoruz. Daha fazlasını yapmamız lazım. Bir tanesi Lara’daki kruvaziyer liman projesi içinde, diğeri Büyük Liman Doğu mendireği başında olmak üzere 2 yat limanı projemiz hazır. Bir dahaki dönem ki projelerimiz arasında Kundu Acısu ve Kopak çayı üzerinde nehir marinaları da ucuz bağlama ücretlerimizle Antalyalı hemşerilerimizin hizmetine sunmayı planlıyoruz. Yerli halka hizmet edecek bu marinalar belediye tarafından işletilecek ve maliyetleri en düşük şekilde tutulacak.”
Bu hizmetleri büyük bir aşkla yapıyorum
Antalya sevdası ile yola çıktığını ve Antalyalılara hizmetkar olmaya geldiğini söyleyen Başkan Menderes Türel, sözlerini şöyle tamamladı: “Bu hizmetleri büyük bir aşkla heyecanla seve seve yapıyorum. Pek çok projemizi de sivil toplum kuruluşlarımızın desteğini alarak hayata geçiriyoruz. Katılımcı bir yönetim anlayışı ile bu şehri yönetmeye gayret gösteriyoruz. Bu hizmetlerin gerçek sahipleri sizlersiniz. Sizin desteğiniz olmasaydı bu hizmetler belki hala olamayacaktı. Çünkü biz olmadığımızda maalesef olmadı. Sizlerin desteği sürdüğü sürece, Antalya’mıza yeni vizyonlar kazandırmaya, hayalleri gerçek yapmaya devam edeceğiz. Destek sizden hizmet bizden.”
İlk plakayı Türel çaktı
Akdeniz Yelkenli ve Motorlu Taşıyıcılar Kooperatifi Başkanı Abdullah Demircan da plakalar ile daha iyi ve daha güçlü hizmet vereceklerini belirterek, “Bize her konuda destek olan Büyükşehir Belediyemizin her zaman yanındayız” dedi.
Ardından Başkan Türel tarafından Kaleiçi Yat Limanı’ndaki 46 gezi teknesine törenle plakaları verildi. Türel, sembolik olarak bir gezi teknesine ilk plakayı çaktı.