USD46,47
EURO53,15
GBP61,99
BIST14.729,65
GR. ALTIN6.262,44
İstanbul
Ankara
İzmir
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Aksaray
Amasya
Antalya
Ardahan
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bartın
Batman
Bayburt
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Düzce
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkâri
Hatay
Iğdır
Isparta
Kahramanmaraş
Karabük
Karaman
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırıkkale
Kırklareli
Kırşehir
Kilis
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Mardin
Mersin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Osmaniye
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Şırnak
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yalova
Yozgat
Zonguldak

ANTALYA NEKROPOL MÜZESİ NÖBETİ

featured
service
Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

ANTALYA NEKROPOL MÜZESİ NÖBETİ – 20. GÜN
Bugün nöbetimizin 20. günü.

Tam 20 gündür bu alanın önünde duruyoruz. Ama aslında burada beklediğimiz şey 20 günlük bir hikâye değil. Bu utanç tablosu yaklaşık 2,5 yıldır sürüyor. 2,5 yıldır kuşlar ağlara takılıyor, çırpınıyor, yaralanıyor, açlıktan, susuzluktan ve korkudan ölüyor. Ve 2,5 yıldır sorumlular sessiz.

Yirmi gündür aynı soruyu soruyoruz: Bir canlının yaşam hakkını savunmak için daha ne kadar beklememiz gerekiyor?
Bu ağlar kuşlar için bir tuzak olmaya devam ederken, kurumlar sorumluluk almaktan kaçıyor. Her geçen gün yeni ölümler yaşanırken, yetkililer kamuoyunun vicdanını rahatlatacak tek bir somut adım atmıyor. Görüyorlar ama bakmıyorlar. Duyuyorlar ama duymamayı tercih ediyorlar.

Bugün burada yalnızca ölen kuşlar için değil, kamusal sorumluluğun yok sayılmasına karşı da duruyoruz.
Çünkü mesele artık sadece kuşlar değildir.

Mesele; liyakatsizliğin, umursamazlığın ve görev ihmallerinin canlı yaşamına mal olmasıdır.
Mesele; devletin koruması gereken canlıların göz göre göre ölüme terk edilmesidir.
Mesele; herkesin gördüğü bir sorunun, yetkili makamlar tarafından hâlâ çözümsüz bırakılmasıdır.
Antalya’nın kavurucu sıcağında günlerdir burada bekleyen insanlar var. Emek verenler var. Ses olmaya çalışanlar var. Ama bir tarafta da makam odalarının konforundan çıkıp bu ölümlere son vermek için irade göstermeyenler var.
Tarih boyunca hiçbir kurum sessizliğiyle haklı çıkmadı.
Hiçbir yönetici görmezden gelerek sorumluluktan kurtulamadı.
Hiçbir vicdansızlık sonsuza kadar gizlenemedi.

Bugün 20. gün.
Ve biz hâlâ buradayız.
Çünkü kuşlar konuşamıyor.
Çünkü ölen her canın hesabı sorulmalı.
Çünkü bu ağlar kaldırılana, ölüm düzeni sona erene ve sorumlular görevlerini yerine getirene kadar susmayacağız.
Buradan bir kez daha sesleniyoruz:
Bu ölümler kader değildir. Bu ölümler doğal değildir. Bu ölümler önlenebilir.
Ve önlenmediği her gün, yaşanan her ölümün sorumluluğu sessiz kalanların omuzlarındadır.

20 gündür buradayız.
Gerekirse 21. gün, 30. gün, 100. gün de burada olacağız.
Çünkü yaşamı savunmakta ısrar edeceğiz.
Çünkü bu utanç sona erene kadar gitmeyeceğiz.

ANTALYA NEKROPOL MÜZESİ NÖBETİ

Tamamen Ücretsiz Olarak Bültenimize Abone Olabilirsin

Yeni haberlerden haberdar olmak için fırsatı kaçırma ve ücretsiz e-posta aboneliğini hemen başlat.
Giriş Yap

Antalya Kadın ayrıcalıklarından yararlanmak için hemen giriş yapın veya hesap oluşturun, üstelik tamamen ücretsiz!